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For more information, please go to the DMRC Download section:
https://dmrc.uni-paderborn.de/content/downloads/
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Lattice structure tensile specimen manufactured with laser melting (LM) process out of the material H13. Bildinformationen anzeigen
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Quality control during a Laser Sinter (LS) build job by a researcher of the DMRC Bildinformationen anzeigen
Fused Deposition Modeling (FDM) process during the manufacture of an Ultem 9085 part Bildinformationen anzeigen
Additive manufactured reaction wheel bracket for telecomunication satellites Bildinformationen anzeigen
Employees of the DMRC working with the "freeformer" from Arburg Bildinformationen anzeigen
Powder particles are used as raw material for laser-based additive manufacturing Bildinformationen anzeigen

For more information, please go to the DMRC Download section: https://dmrc.uni-paderborn.de/content/downloads/

Lattice structure tensile specimen manufactured with laser melting (LM) process out of the material H13.

Quality control during a Laser Sinter (LS) build job by a researcher of the DMRC

Fused Deposition Modeling (FDM) process during the manufacture of an Ultem 9085 part

Additive manufactured reaction wheel bracket for telecomunication satellites

Employees of the DMRC working with the "freeformer" from Arburg

Powder particles are used as raw material for laser-based additive manufacturing

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Kick-off-Meeting des EU-Projekts RIB-AM in Sevilla

Das Clean Sky Projekt "Research of Innovative and Breakthrough Additive Manufactured leading edge concept" (RIB-AM) ist im November mit einem Kick-off-Meeting im CATEC (Center for Advanced Aerospace Technologies) in Sevilla gestartet. Clean Sky ist eine öffentlich-private Partnerschaft zwischen der Europäischen Kommission und der europäischen Luftfahrtindustrie, die Forschungsaktivitäten koordiniert und finanziert, um deutlich leisere und umweltfreundlichere Flugzeuge herzustellen. An dem Projekt sind Forscher von FADA-CATEC, der University of Sheffield, TWI (The Welding Institute) und dem DMRC beteiligt. Ziel ist die Entwicklung eines neuartigen Tragflächenkonzepts, das auf fortschrittlichen Fertigungs- und Integrationstechniken basiert.

Die Universität der Informationsgesellschaft